(Freelance) SEO specialist / consultant

Genereer structureel meer relevante bezoekers naar je website met de hulp van een SEO specialist (zoekmachineoptimalisatie specialist) en verhoog je omzet.

Herken jij dit?

Je hebt een geweldig concept of product, maar…

  • Klandizie valt tegen en van échte groei is geen sprake
  • Je websites wordt niet zo vaak bezocht als je zou willen
  • Websitebezoekers gaan weinig tot niet tot de gewenste actie over
  • Je investeert in SEO en marketing, maar het levert niet genoeg op

Herkenbaar?

Dan is het wellicht tijd voor de hulp van een SEO specialist. Een specialist die jouw bedrijf en klanten door en door begrijpt, de vindbaarheid en de effectiviteit van jouw website verbetert en zo jouw resultaten naar een hoger niveau tilt.

Een SEO specialist zorgt voor meer dan een betere vindbaarheid

Je wilt groeien en meer klanten aan je binden, maar met alleen een goede vindbaarheid heb je dit doel nog niet bereikt. Een SEO specialist biedt je waardevolle inzichten en maakt het ‘plaatje compleet’, om zo jouw resultaten blijvend te verbeteren.

Blijvende groei

Je wilt groeien en meer klanten aan je binden, maar met alleen een goede vindbaarheid heb je dit doel nog niet bereikt. Een SEO specialist biedt je waardevolle inzichten en maakt het ‘plaatje compleet’, om zo jouw resultaten blijvend te verbeteren.

Mijn passie ligt in online dienstverlening.
Grofweg verdeeld in:
► Online applicatie ontwikkeling (Self Service Portalen / mijn omgevingen) en
► Online marketing (SEO/SEM, content marketing, nieuwsbrieven, A/B testen etc).
Sinds 2006 heb ik mij ook toegelegd op het optimaliseren van bedrijfsprocessen in combinatie met online activiteiten.
Richard Koeleman

SEO als belangrijk onderdeel van de marketingstrategie

SEO is een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie, waarbij alle activiteiten onlosmakelijk verbonden zijn. Om resultaten te optimaliseren, dienen de verschillende on- en offline marketing inspanningen elkaars effect te versterken.

Stel je voor:

  • Je hebt ijzersterke Adwords advertenties uitstaan. Wanneer iemand vervolgens doorklikt naar een onoverzichtelijk landingspagina, dan is de kans groot dat deze persoon deze snel weer weg klikt.
  • Je hebt verschillende zoektermen geïmplementeerd in een tekst, maar deze tekst voldoet niet aan de verwachtingen die de zoektermen scheppen. Het antwoord (de tekst) voldoet niet aan de vraag (de zoekopdracht). De bezoeker klikt weg en blijft weg.
  • Je website ziet er prima uit, over strategische content is goed nagedacht, maar de laadtijd van jouw website is erg lang. Voordat jouw pakkende content volledig geladen is, is jouw bezoeker al lang al weg.

SEO gaat verder dan het verbeteren van de goede vindbaarheid, de skills van jouw SEO specialist dus ook. Een SEO specialist richt zich op drie belangrijke pijlers:

LINKBUILDING

Om van jouw website een logische routebeschrijving – zonder doodlopende wegen – te maken en jouw website te positioneren als snelle strategische spin in het WereldWijde Web.

CONTENT

Om jouw content feilloos op de vraag en behoefte van jouw doelgroep aan te laten sluiten. Content waar zowel bezoeker als zoekmachine blij van wordt.

TECHNIEK

Om jouw website als geoliede (conversie) machine te laten lopen, met o.a. een snelle laadtijd,  zonder foutieve links of functionaliteiten.

Door deze drie aspecten van jouw bedrijf en website grondig onder de loep te nemen, kun je jouw vindbaarheid structureel verbeteren en aan de lopende band relevant verkeer naar jouw website genereren. Het resultaat? Meer omzet en een hogere ROI.

AAN DE SLAG MET SEO

Waarom een SEO specialist inschakelen

SEO is complexer dan over het algemeen wordt aangenomen en potentiële opbrengsten zijn een stuk groter.

Een SEO expert kan direct advies geven over zoekwoorden, techniek, teksten, conversies en linkbuilding. Zeker wanneer de andere marketingactiviteiten goed op elkaar worden afgestemd, kan het inschakelen van een specialist voor een enorm groot verschil zorgen.

Het doel van SEO en content marketing

Om blijvend voor het beste resultaat te zorgen, dient een SEO specialist jouw bedrijf, klanten en doelstellingen door en door te begrijpen. Een aantal vragen staan dan ook centraal:

  • Met welke doelstelling wil je SEO en content marketing gaan inzetten? Wil je enkel meer bezoekers naar je salespagina’s genereren of bouw je aan een breed kennisportaal?
  • Wat maakt jouw bedrijf zo uniek? Waarom ben jij waardevol voor je klanten en waarmee onderscheid jij je van de concurrent?
  • Wie zijn jouw klanten precies? Wat zoekt jouw klant? Wat is de zoekintentie van jouw ideale website bezoeker? Informatie zoeken, een specifieke website vinden, producten vergelijken, aankopen of een consult aanvragen?
  • Wat is jouw verdienmodel? Hoe draagt een betere vindbaarheid bij aan meer inkomsten? Wat is er, naast een goede vindbaarheid, nog meer nodig om meer inkomsten te generen?
  • Van welke on-, offline en Social kanalen maak je gebruik? Hoe worden deze kanalen ingezet en hoe zijn deze onderling gelinkt?
  • Wie is je concurrentie? Wat doen zij goed on-/ en offline? Welke valkuilen dien je te ontwijken en aan welke zaken kun je een voorbeeld nemen?

Wat doet een SEO specialist

Betere resultaten behaal je met heldere inzichten en praktische handvatten.

In 4 stappen een beter resultaat:

  1. Een analyse voorstel

Op basis van eerder verkregen antwoorden wordt er een duidelijk voorstel gemaakt. Welke zaken worden onderzocht en wat zijn de verwachte resultaten?

  1. Onderzoek en vaststelling van het probleem

Aan de hand van het onderzoek wordt het probleem vanuit meerdere opzichten benaderd, waarmee er verschillende pijn- en verbeterpunten worden aangekaart. Een SEO specialist:

  • Doet uitgebreid zoekwoordenonderzoek
  • Vertaalt doelstellingen door naar een SEO en content marketing strategie
  • Neemt de website op technische vlak onder de loep
  • Brengt de huidige online positie in kaart
  • Analyseert de huidige content en content mogelijkheden
  1. Praktische handvatten

Nadat het probleem en de verbeterpunten helder in kaart zijn gebracht, worden er oplossingsgerichte en praktische handvatten aangediend wat betreft:

  • Optimalisatie gebruik huidige zoekwoorden
  • Implementatie van relevante nieuwe zoekwoorden
  • Een verbeterede website structuur en navigatie
  • Het verwijderen van irrelevante content’
  • Heldere en consistentie positionering
  • Het generen van buzz via andere kanalen
  • Technische verbeterpunten website
  • Het versnellen van de laadtijd
  • Het beter afstemmen van content op zoekintentie
  • Onderlinge concurrentie van pagina’s tegengaan
  1. De evaluatie

Een SEO traject is een investering in de lange termijn. Na drie maanden kunnen we de eerste resultaten bespreken. Wat zijn de belangrijkste indicatoren dat we op de goede weg zijn? Vanuit daar wordt de strategie, indien nodig, bijgestuurd en geoptimaliseerd.

Een SEO consultant inhuren

Zoek je naar een specialist die een SEO strategie kan afstemmen op andere marketingactiviteiten en ook de SEO kennis binnen het bedrijf kan vergroten? Als freelance SEO specialist help ik je graag.

  • Ruim 15  jaar ervaring als SEO specialist.
  • Honderden websites geanalyseerd en ontwikkeld.
  • Google Analytics specialist.
  • Trackrecord op basis van zoekmachine positionering.
  • Gewerkt voor grote en kleine bedrijven.
  • Doelstelling is altijd aansluiting op uw bedrijfsprocessen.

Contact

Even bijpraten werkt vaak het snelste. Laat uw gegevens achter, wij nemen direct contact met u op.